pühapäev, 4. november 2018

Digipädevuste eneseanalüüs lähtuvalt DigCompEdu pädevusmudelist

 1. Erialane kaasamine ( B1 tase)

1.1 Organisatsiooniline suhtlus- (B2 tase) oskan suhelda inimestga kasutades erinevaid suhtlusplatvorme. Olen kokku puutunud  erinevate suhtlusplatvormidega, näiteks: Gmail, Facebook, Skype. Kõige tihedamalt kasutan Facebook'i ja Gmaili.

1.2 Professionaalne koostöö-  (B1 tase) oskan kasutada erinevaid keskkondi, kus jagada oma töid aga ei tea kõiki keskkondi. Selleks olen kasutanud Google drive’i.

1.3 Peegeldav tegevus- (B1 tase) Põhikoolist ja gümnaasiumist sain peamised Microsoft Word, Exeli ja Powerpointi kasutamise oskused, lisaks olen ise ka Google Docs ja Drive natukene uurinud ja oskan seal lihtsamaid asju teha. Ülikoolis olen saanud väga palju uusi teadmisi viitamise kohta.

1.4 Pidev digitaalne professionaalne areng- (B1 tase) Kuigi olen internetti juba peaaegu 12 aastat kasutanud olen kindel, et pole kõike veel selle kohta selgeks saanud. Ise olen selgeks õppinud mõned suhtluskeskkonnad ja põhikooliskoolis õpetati arendavate mängude keskkondi.

Eesmärgid, et tõusta kõrgemale tasemele: Püüan igas loengus olla 100% keskendunud. Kasuks tuleb ka digivahendite kasutamine ja iseseisev uurimine ja õppimine.

2. Digitaalsed ressursid (B1 tase)

2.1 Digivahendite valimine- (A2 tase) Oskan kasutada teisi lehekülgi näiteks EBSCO, Google Scholar ja Web of Science usaldusväärsemate allikate jaoks.

2.2 Digitaalsete ressursside loomine ja muutmine- (B1 tase) Oskan luua esitlusi erinevates keskkondades ja koostada mänge Kahoot! keskkonnas. Esitlusi oskan luua Microsoft Wordi, Google Slides ja Padleti keskkonnas .

2.3 Digiressursside haldamine, kaitse ja jagamine- ( B1 tase) Tean, et kui jagan teise inimese tööd peab mul olema selleks tema nõusolek või pean tema teose välja tooma viitena. Oskan jagada töid näiteks Google Drives ja enda eportfoolios.

Eesmärgid, et tõusta kõrgemale tasemele: Peaksin otsima rohkem lehekülgi või keskkondi, kus toimetada erinevate asjadega.

 3. Õpetamine ja õppimine ( A2 tase)

3.1 Õpetamine- ( A2 tase) Hetkel ma veel ei oskaks kellelegi teisele asju õpetada, sest mul endal ei ole veel sellel teemal nii palju teadmisi.

3.2 Suunamine- ( B1 tase) Peamine tegevus digikeskkonnas on suhtlemine ja selleks kasutan erinevaid suhtlusvõimalusi.Sõpradega suhtlemiseks kasutan peamiselt Facebooki, vahepeal kasutan ka Instagrami ja Snapchati, Discordi. Õppejõudude, ülemuse, võõraste inimeste või teenusepakkujatega suhtlen peamiselt Gmaili kaudu.

3.3 Koostöine õppimine- (B1 tase) Oskan kasutada Windows Powerpointi ja Google Slidesi. Suhtluseks on võimalik kasutada Googles kommentaare ja mitmel inimesel on võimalik seal samal aja tegutseda. Suhtluseks kasutan kas Facebooki, Discordi või Skype.

3.4 Enesereguleeriv õppimine- (A1 tase) Seda valdkonda alles õpin.

Eesmärgid, et tõusta kõrgemale tasemele: Selleks pean käima tundides kohal, et neid teadmisi arendada ja rakendada. Peaksin ise endale asjad nii selgeks tegema, et oskaksin ka teistele neid asju õpetada.

 4. Hindamine (A1 tase)

 4.1 Hindamise strateegiad- (A1 tase) Hetkel selles valdkonnas teadmisi väga ei ole. Selles valdkonnas pole veel midagi õppida jõudnud.

4.2 Tõendite analüüsimine- (A1 tase) Samamoodi pole ka selles valdkonnas hetkel teadmisi, kuna pole selles rollis veel olnud.

4.3 Tagasiside ja plaanimine- (A1 tase) Kuna pole selles rollis veel olnud pole ka teadmisi selle teema kohta.

Eesmärgid, et tõusta kõrgemale tasemele: Pean neid teemasid kindlasti uurima ja selgeks tegema, kuidas areneda.

 5. Õppijate volitamine ( A2 tase)

 5.1 Juurdepääs ja kaasamine- (A1 tase) Selle valdkonna kohta on mul vähe teadmisi ja pean ennast arendama selles valdkonnas, kuna pole varem pidanud sellega kokku puuma.

5.3 Õppijate individualiseerimine ja erinevused- (A2 tase) Kõik inimesed on erinevad ja neile sobivad erinevad asjad. Samamoodi on ka digipädevustega ja nutiseadmetega, sest kõigi ei pruugi olla ühesugused vahendid.

5.2 Aktiivselt õpilaste kaasamine- ( A2 tase) Digimaailmas on palju võimalusi õpilaste kaasamiseks. Hetkel tean ainult mõnda nendest.

Eesmärgid, et tõusta kõrgemale tasemele: uute keskkondade kasutamine ja nende selgeks õppimine.

 6. Õppijate digipädevuste hõlbsustamine (B1 tase)

 6.1 Informatsioon ja meediapädevus- (A1 tase) Oskan küll ise otsida sobivaid allikaid kuid see on kõik. Pean selles valdkonnas veel ennast täiendama.

6.2 Digitaalne suhtlus ja koostöö- (B1 tase) Kuna ma ise kasutan ka peamiselt inimestega suhtlemiseks digivahendeid siis poleks minu jaoks probleemiks kaasata õppetöö siseseks suhtlusvahendiks mingisugust suhtluskeskkonda.

6.3 Digitaalse sisu loomine- (B1 tase) Oskan kasutada mõndasi erinevaid keskkondi, kus on võimalik luua erinevaid asju, näiteks blogi või oma lehekülg. Nendesse kohtadesse saab panna enda loodud sisu jagades.

6.4 Vastutsutundlik kasutamine- (B1 tase) Tean ohte, mis tulenevad digimaailmaga ja oskan ka seda teistele seletada, mida võib ja mida ei või teha.

6.5 Digitaalsete probleemide lahendamine- (A2 tase) lihtsamad probleemid suudan ise ära lahendada aga kui on mõni raskem probleem siis pean kellegi poole pöörduma, et see ära lahendada.

Eesmärgid, et tõusta kõrgemale tasemele: käia loengutes ja tähele panna ja ise ka proovida õppida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Haridustehnoloogilise uurimistöö analüüs

Valisin haridustehnoloogilise uurimistöö analüüsi jaoks Angela Mölderi magistritöö “Digipädevuste hindamine põhikooli väikeklassis”. Valisi...